Tuesday, January 20, 2009

Aku perlu laki ensem

Setiap perempuan mesti nk laki die ensem..sbb nnt mesti la rase bangga bile jln ngan die..berabis utk laki cam2 pon xpe..asalkn die ensem, die bodoh camne pon xpe, asalkn die ensem, die kurang ajar mcmne pon xpe, asalkn die ensem..bangga 2 bile kawan kite ckp..ensemnye laki ko!!! laki ensem selalu dianggap mcm die 2 baik, sejuk hati memandang, pandai..die lah prince charming ku..ahh bahagianye dpt laki ensem...

Back to reality!!

Dlm idup aku ni,dari aku kecik, dari aku tau dah besar nnt aku kene kawen, dari aku tau ape 2 boyfren,aku pon nk laki ensem..tp setiap laki ensem yg aku jumpe sume nye kurang ajar, xtau malu n ske menghabiskn duit mak bapak sndr semata2 nk jaga penampilan die agar die lagi ensem..n ya aku selalu ckp, aku x ske laki ensem..n ya aku tau sume org akan ckp dah 2 ko x lawa mesti la ko xkn dpt laki ensem..n ya aku x pedulik ape org ckp sbb mmg aku x ske laki ensem..

sbnrnye mmg dr kecik aku nk laki yg ensem, tp ade sbb nape aku x menilai lelaki dr sudut keenseman dieorg..
Mase aku darjah 6 aku n family aku gi wat Haji(aku blom hajah lg sbb aku x period lg time 2) then mase 2 aku knal ngan aunty J..aunty j lawa sgt2, tp laki die mmg x ensem..ape lg hati aku pon kutuk2 la..aunty ni bkn saje lawa malah die ckp pon lemah lembut, ciri2 pompuan melayu terakhir lah.. satu hari aku borak2 ngan aunty ni, tetibe die laki die dtg bg something kat die..then die tunjuk kiteorg..laki die belikn die pokok kristal..pas2 die gelak2 sambil ckp"sy ckp je pokok ni cantik, x sangka die belikan" dlm hati aku pon rase seronok sgt,aku x tau nape, mate aunty j dah berkaca2 dan die senyum je..senyuman die 2 sangat bahagia..n aku x tau nape aku pon rase bahagia sgt..lps 2 die pon cerite ttg laki die,ape yg die buat laki die akan buat sekali, kalo memasak, nk memasak same2, kemas rumah same2, cuci kereta same2, even basuh spender pon same2, sampai die ckp kat laki die xpelah biar die basuh..but still laki die insist nk tolong die..
Mase 2 hostel laki n pompuan lain2, then bile laki die dtg hostel pompuan bg kain baju nk basuh, laki die nk ikut skali aunty j basuh baju, sampai aunty j kene marah sket die suh die tgu je kat luar, sbbnye husband die rase bersalah sbb bg aunty ni basuh baju sorg2..hari2 aku npk dieorg aku rase bahagia sgt..tp bkn sbb 2 aku x ske laki ensem..
Mmg husband die baik sgt, tp yg plg aku rase touching sgt, aunty j xleh ngandung, die penah ckp kat husband die kawen lain,but laki die still setia ngan die, amik anak angkat smp 3 then besarkn same2..pas2 aunty j ckp, mase die muda2 mmg ramai org nk die yg ensem2,kaye2, tp die laki die plg baik yg penah die jmp, n die x penah nk wat aunty j marah, sikap die sgt2 wat aunty j rase bahagia bile ngan die..aunty j siap pesan, yg ensem x semestinye baik, yg x ensem x semestinye jahat..kalo nk carik laki,biarlah laki 2 seorg laki yg baik, yg blh memahami kite n sentiase ade time kite ssh..
sejak dari hari 2, aku dah buang target aku untuk cari laki ensem ke laki baik, agar aku sentiase tersenyum mcm aunty j..

dan ohh ye, sume laki ensem yg aku jmp sumenye x blh pki, muke ade, tp otak xde, perangai kureng, n aku plg x ske laki yg ske bangga ngan duit mak bapak die..hello mak bapak ko yg kaye,ko 2 miskin je..apelah sgt ade pada rupe kalo hati busuk..apelah sgt ade pada rupe kalo x mampu wat sorg pompuan sprt aku ni rase dihargai, apelah ade pada rupe kalo x mampu wat aku ketawa..

Maybe aku sorg je kot rase camni..tp aku x kesah.. sbb aku dah jmp sorg laki yg mampu wat aku ketawa, walaupn die jauh dari aku, mengingat die wat aku rase bahagia..aku x kesah wlp org kutuk aku, ckp laki aku mcm2, ckp aku mcm2, sbb org x knal aku, n x rase camne bahagianye aku sbb kenal die, n menjadi sebahagian dr idup die.. hehe..sy sgt jiwang karen..

4 comments:

  1. hi, diya...tumpang lalu~
    wah..nak laki ensem ek? mmg bagus kalo diya dpt laki yg ensem+baik... tp, slalu susah nak cari org yg mcm kite nak kan? haih..

    p/s: rajinnye blogging skang...hehe

    ReplyDelete
  2. hye jijy..xlah..kite saje je tulis cam2..x kesah ensem ke x janji baik hati..hehe..

    ReplyDelete
  3. betul betul betul....
    husband saye hensem tp sbb die sgt baik n sgt kelakar die jadi sgt cumillll....
    kesimpulannye, saye bahagia
    saye xpenah target laki hensem sbb bagi saye dorang demand, mengade2 sbb dorang tau dorang hensem sume org nak kat dorang. pigi da.... hihi

    ReplyDelete
  4. saye pn pnah fikir cmni...escpecially sbb saye xlawa,muke saye nerd pakai spek mate mcm ugly betty...

    tp kn..

    bile difikir2 blk...xsume laki yg x ensem tu akan appreciate partner die...dan mengikut pengamatan saye,kebanyakan laki yg gatal yg berpoligami di negara kita ni,kebiasannye ialah laki2 yg x ensem,xkaye mane,dan yg xbaik mane...

    lg satu kn...mengikut pengalaman saye..kite mmg nk cr pasangan yg sekufu dgn kite,salah satu kategori kufu nye ialah paras rupa,yg xjauh beza sgt ngn kite...walaupun sebenarnye ade laki yg agak ensem nk kwn ngn kite,tp kte takut nk terima sbb sedar diri ni xlawa,sebaliknya kite memiih si dia yg wajahnye lebih kurg dgn kite,dgn hrpn die akan appreciate kite,xkutuk2 muka kite bile gado sbb same2 xlawa(haha),dan akn syg kn kite...

    walaubagaimanapun,apekah perasaan ko,apabila lelaki yg ko harap akn appreciate ko,akn lyn ko dgn sama rata,tibe2 lyn ko mcm taik??
    lyn ko mcm ko yg tergila2kn die??
    sedangkan ko boleh dpt laki yg ensem yg lg bagus berkali2 ganda drp die?? tp ko yg reject sbb nk bersama dgn die yg xbpe ensem ni...tp last2 ini yg ko dpt...

    ya sudah semestinya,pd wktu itu ko akn berkata pd diri ko,"kalo la aku ni btol2 pmpuan yg memilih rupa,nescaya aku akn redha dgn ape yg berlaku skrg..sbb dh sah2 laki aku mmg ensem,n aku ni xlawa,so apelah sgt klo die xnk appreciate aku.."


    Haaa...itulah ape yg aku rase....cuba anda semua renung2kan kembali kemungkinan yg saya utarakan di atas...



    sekian,
    belalah kucing drp bela laki.
    kerana kucing lebih setia dan akn bersusah sng bersama2 kite.

    ReplyDelete