Wednesday, May 16, 2012

Sejujurnya...v2

Sejujurnya...

Aku benci org kate aku x reti wat ape2...
xkan aku nk tunjuk kot bende2 yg aku reti buat..
wlp pon mmg aku ni manja & pemalas n muke n gaye aku menunjuk kan mmg aku pemalas n manje...x semestinye aku x reti buat kerja...

nak aku list?? hah hambik!!

1. basuh baju-hand wash 5taun aku hand wash mase kat hostel dulu

2. iron baju - dr aku darjah 6 aku dh iron baju skola aku sndr...hangus2..berlobang2 pon mama ckp xpe..janji belajar

3. masak - bende ni sume org ingat aku x reti..padahal aku sgt lah hebat memasak..cume aku xnk je cz ayah dah masak kat umah...watpe kite nk buat bende yg org lain lain dah tlg buatkan..baik time tu aku kemas umah

4. kemas umah - every weekend aku akan kemas umah , bilek n sental bilek air tau!!!

5. cuci pinggan - ni lah kerja rutin aku kat umah..

hah?? ape lagi?? tukar mentol?? panjat bumbung?? betol kan jamban?? sume pon aku penah wat..

aku rase aku lg hebat kot dr org yg ngaku die rajin n npk kental..contohnye

1. sblm abg2 aku kawen..tiap kali raye sape yg gosok baju dieorg kalo bkn adik pompuan die sorg ni??

2. sape yg tlg mama kemas umah, tukar langsir, panjat2 bersih kan sawang kalo bkn anak pompuan sorg die nih??

3. sape yg menghidang , mengemas n mencuci stp kali raye or org2 dtg kalo bkn pompuan ni gak??

4. aku reti drive kereta manual & auto( means both gear..bkn atm k)?? ko reti??

5. yg alih2 perabot kat umah tu sape? hantu ?

6. aku ade business sndr.. ko hado??

7. sejak kecik mama n ayah dah asingkn tempt tido aku..nagis2 takut tido sorg...korg berani tido sorg dr kecik??

8. aku balik bawak si adeena dr shanghai mase aku 20thn.. korg penah blk from oversea bwk budak yg asik ketakutan padahal diri sndr pon takut??

9. dr sekolah smp lah masuk U aku xde pon geng2 kat skolah...sume pon aku wat sndr or aku join je sape2 yg aku kenal...korg?? nk register class ikut kawan..nk mkn ikut kawan..nk gi toilet pon ikut kawan...

10. aku makan kat upten or coe 2 sorg2 x kesah pon..kalo pompuan lain segan lah hape lah pirahhh..

ape lg yg perlu aku buktikan?? kesimpulannye dont judge a book by its cover lah...dah mmg aku dilahirkan dgn rupe pompuan pemalas..nk wat mcmne??



No comments:

Post a Comment